About Me

My photo
tronoH, PerAk, Malaysia
the life is dangerous.tomorrow is mysterious,yesterday was hilarious.and now today is the greatest. peace no war ;)

Monday, February 14, 2011

~ SAYA BUDAK BARU BELAJAR ~

"aku budak noob"

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaa

itu la 3 patah kata yang mampu aku LAFAZKAN bila terkenangkan sejarah hidup ni.org laen dah berkurun lamenye men benda alah ni,aku baru skang nk blajo mem"blogging"kan dri.sbnrnye dah lama terasa nk mulakan karier baru ni,tp x kesampaian.nak cakap xde masa tu,tipu la sebab mmg most of the time aku duk mengadap benda alah ni je 24/7.cuma x begitu familiar dgn dunia blogging ni sbb aq bknnye org yg byk dgn idea pon.lagipon dunia student ni bg aku cm buang mase je duk tonyoh2 blog je sppnjg mase.xtaw la macam mane,aku dapat hidayat semalam yg aku rase da patot mulakan first debut aq lam dunia blogging ni.dan skarang,tanggal 14 feb 2011,sempena Valentine's Day (aku x sambut pon) menjadi saksi sejarah hidup aku sebagai sorg yg bergelar blogger.jiyeahh!!! 

nmpk org laen syok je,aq pon nk try le jgk.ye la,aku mane ler minat tulis menulis ni.nak buat essay ACADEMIC WRITING pon bkn kemain payah,ni pulak nk menaip mengarang benda yg xde kaitan samada yg masih idup atau dh mniggal dunia.syok ke blogging ni? aq pon xtaw lagi.ni pon baru je first entry.. entry ke org pangil post ni? aq pnah dgr org sebut je. errr... xpela,try la dulu kan.mane taw ni cinta sejati aku sehidup semati.bak kata orang,x kenal maka x cinta.bila dah cinta,baru la boleh bermesra.ye idok yob? (duk perok kene la cakap perok)


sebenornye aq smgt nk bwat blog ni semata2 nk jadi follower blog hanis zalikha je.hahaha.... xde la gurau je.aku cuma kagum camne die leh dpt almost 18k follower.tp x heran la kot,die tu kan hot.aku pon nk xtif blog la lepas ni,nk test power.brape darjah ke"hot"tan yg aku mampu dapat.mane la taw leh lawan die ke.hahahahaha

4 ur information,i will use billingual language,english and bahasa as my medium of communication.bia la nmpk well-rounded ckit kan.bile lgi nk test english yg x bpe pandai ni.huhu.. dan aku jenis manusia yg suka tulis panjang2,guna pkataan yg tepat.xde la pkai slanga atau short form yg sekarang ni dah jadi macam kanser dalam masyarakat kite.aku pon xtaw knp.bg aku "bahasa jiwa bangsa" itu menjadi keutamaan.rosak bahasa rosaklah bangsanya.menggunakan perantaraan 'AKU' sebagai membahasakan diri.nak guna 'saya' 'awak' kang org ckp soft boy plak.pkai 'i' 'u' kang bunyi hilir ler sgt.pndk kata.aku kau je la sng bwat mase ni k!

patut kah aku reveal semua setiap inci diari hidup dalam cebisan maya ini? maybe x kot.sbb x suke la sharing hal2 privacy dgn org laen.lau bende2 yg general tu boleh la.lau x aq nak selit ape lg dalam ni kan.biodata pasal diri maybe utk next entry kot,ade la introduce ckit2,x byk pon.dalam kpale otak skarang,ciri2 yg aku rase akan share lam ruang ni adalah seperti:

1.isu semasa

2.teknologi terkini

3.education (since i'm a student)

4.dunia sukan

5.maskulin

k fine.yg last skali mmg xley bla.hahahahaha


6t la ade lagi jenis2 info yg aku akan update.xley nk pk sume lagi.utk fes entry ni.xnk la lgi introduce diri.cuz what most important is to tell everyone what the reason aq create blog ni.tu yg lbh penting kan.so,sepanjang kehidupan blog ni,beberapa gajet akan akan aku gunakan adalah:


my beloved Presario CQ40 HP compaq ;)





- my dear SE W910i -
ade pitis lebih 6t upgrade la ckit kot.maybe pkai alienware dgn iPhone4 plak ke lps ni.ahaks
(padahal duit makan pon merempat,ade hati....)


tgh2 aq tulis entry ni,ade la pulak minah ni tanyer link blog aq.wow!!! first entry pon x post lagi dah ade yg bwat request.terharunye saye.huahuahuahua...
sbb aq x bg link lagi sbb mmg xde ape pon yg ko leh tgk lau aq bg.sbb tu aq suh tggu siap entry ni dulu baru aq bg.ni fes entry. FIRST TAW !!!!!! lol =))
wey,ajo ler aku maen menatang ni lepas ni.ko jadi fes reliable source aku.aku berharap dgn ko je bwat mase skang.dan anda dijemput utk jadi my official first follower.lol

dan kepada blogger2 tegar di luar sane.... i mean dalam dunia siber ni la.minta tunjuk ajr sebanyak-banyak utk terus menaikkan lagi mutu penulisan dan kreativiti jiwa seorg blogger muda ini.segala teguran dan nasihat sy dahulukan dgn ucapan tenkiu.hehehe..ase-asenye smp sini je la kot kali ni.penat dah teman menaip.nk try publish plak,tgk pe yg jadi.harap2 jadi la.huhuhuhu~~~


4 comments:

  1. wooooooooo~~ rasa cam taw je minah yg mintak link blog mu tueee... btw, i'm not begitu pro lam dunia blogging niee... sikit2 tue boleh laaaa...hahahha

    ReplyDelete
  2. tq gadis ungu... ;)


    cik siti,sume org die kenal.org je yg x kenal die.hahaha...
    ajo le aku cane nk tmbh2 gadget ni.nk tnye org laen malu.mg je harapan aku.huhuhu

    ReplyDelete
  3. wei, ayat menghina k!!! xperlu la orang kenal aku.. xde privacy pulak...wwahahhaha...
    mmmm?? nak taw ape??
    satu soklan satu ais blanded...wahhahahha

    ReplyDelete