About Me

My photo
tronoH, PerAk, Malaysia
the life is dangerous.tomorrow is mysterious,yesterday was hilarious.and now today is the greatest. peace no war ;)

Tuesday, February 15, 2011

dua-dua aku suka,tp aku cuma ade satu hati.nak pilih yang mana satu ni? :: dilema ::

Assalamualaikum semua.
selamat pagi dan selamat sejahtera.salam perpaduan,salam 1MALAYSIA....

arini aku xtaw ape tajuk yg sesuai utk buat entry.bkn sbb banyak sangat idea,tp sbb xde langsung.ahaks...
sebelum pembikinan blog ni lagi,dah ade kawan aku bwat request utk aku reveal la pasal awek aku.curious sgt die pasal kisah hati aku.xtaw ler sbb pe.aku xnk ckp lebih la,6t die ckp aku PERASAN plak.huhuhu....
drpd first entry lagi aku dah tekankan yg aku ini jenis x suka share private matter dgn org laen secara public,mcam sesetengah blogger laen la.tp nk bwat cane,xnk hampakan harapan seorg sahabat arini aku karang la jugk.....ok la,rakyat jelata sekalian,beta akan mengisytiharkan PENGUMUMAN antara hidup dan mati:









at first,aku bukan xnak citer,tp keadaan sebenar sangatlah complicated.aku sekarang dalam dilema untuk memilih antara dua.nak CEKAU dua2 org kate tamak plak kan..


camni la gayenye kot.kekekeke

dua-dua aku sayang,dua-dua aku cinta.aku ingat cinta tu mudah je,tp x ku sangak-sangka akan jadi se COMPLICATED sebegini.waduh,GIMANA CARANYA DONG!!!!! dua-dua punya perwatakan yg simple tp menarik,xde la byk duit kalau nak dibandingkan dgn yg laen.sbb bagi aku yang banyak duit ni jenis yang langsung x setia,x smp setahun bersama terus die cari yang laen.bg aku hubungan tu mestilah berpanjangan untuk menghasilkan persefahaman yg betul-betul baik.aku pandai2 la set date dgn dua2 ni,x pnah nk clash pon jadual antra dua,so aku x bimbang la.maybe selama ni aku harap-harap sangat supaya dua belah pihak ni x bersua muka.tapi apakan daya,TUHAN lebih mengetahui akan segalanya.korang nak tahu ke sape buah hati aku? adussshhh... nak tunjuk kang malu,tak tunjuk kang dah terlanjur bicara.ok la,untuk tatapan sahabat2 blogger sekalian,aku tunjuk jgk la kedua-duanya.



















JENG-JENG-JENG.................................









jangan tekejut taw.dua-dua boleh tahan...




















ini la cinta hati aku hidup dan mati.HAHAHAHAHAHA.......
















kedua-dua pasukan, ARSENAL DAN BARCELONA akan turun berentap malam ni dalam PLAY-OFF ROUND OF 16 champions league.first leg malam ni akn berlangsung pada pukul 3.45 pagi waktu malaysia.untuk info lebih sahih dan tepat dan mutakhir sila click sini dan sini.korang jgn lupa tgk k! aku akan ke STADIUM mapley kalau diizinkan Allah.hehehe... yup,betul.dua-dua aku sayang dua-dua aku cinta.dua-dua punya ciri yang menarik.seperti semua sedia maklum.barcelona dan arsenal telah menunjukkan bhawa duit bukanlah segalanya, x seperti kelab2 laen macam real madrid,man city dan chelsea dan belanja sakan bile tiba time transfer period.las-las men cam hampeh gak aku nengok...mostly player dua2 kelab terdiri drpd  player yg diambil drpd kelab muda mereka.seperti arsenal,mereka mmg x langsung invest untuk beli player mahal.yg ade beli player baru muda utk ditingkatkan prestasi.yg menariknya,kedua-dua kelab ini seperti adik dgn abang je bagi aku.mane satu adik mane satu abang aku xleh detect la.arsenal juga dikenali sbg barca epl oleh kebanyakan peminat.jika dilihat drpd segi sejarah,kebanyakan player kedua-dua pasukan berhijrah antara dua kelab ini shaja.cesc fabregas,playmaker arsenal kini dahulunya pemain kelab muda barca.thierry henry legend gunners pon transfer ke barca tahun 2007.alexander Hleb pon dr arsenal ke barca.byk lagi kisah2 yg menarik antra dua ni yg ade tp aku x igt dh.dua-dua pasukan ni aku support sejak kecik ag,tp yg first mmg ARSENAL la sbb dulu liga spain susah nk tgk,maen waktu pagi-pagi buta.xleh tdio lewat esok nak skolah.skang tdo lewat pon xpe,x g kelas ade kwan tolog SIGN.kekeke..


barcelona mempunyai rekod yg begitu mengagumkan musim ini,tgga pertama liga dengan hanya satu kekalahan dan dua seri.dan meriah kemenangan 5-0 dengan rival terdekat,real madrid.sedap hingga menjilat jari woo!!!! (CR7 MEN CAM HAMPEH.DGN KELAB LAEN KO LEH R TJK TERER DEr...)  150 kemenangan dengan 457 gol di bawah kendalian pep guardiola sudah cukup menggerunkan pasukan lain.dgn tiga pemain top 3 terbaik dunia iaitu xavi iniesta dan messi dalam satu pasukan sudah cukup untuk memukau setiap penonton yg melihat aksi mereka.dan kebanyakan player barca terdiri drpd player national spain yg merangkul piala dunia di afrika selatan tahun lepas.jika dilihat prestasi semasa mmg boleh dianggap pasukan ini terlalu PERFECT sbg satu pasukan bola sepak.tp keputusan seri yg diraih dalam perlawanan terbaru dlm liga menentang sporting gijon sedikit sebanyak merencatkan rekod gemilang mereka.maybe dorg dah cuak nak jumpa arsenal kot mase tu.huhuhu....

arsenal pon x kurang hebatnya,di tangga kedua dalam liga EPL dan sekarang satu-satunya pasukan dalam liga inggeris yang mampu untuk meraih 4 trofi musim ini.PLAYER rata2 masih beruisa awal 20-an dan JACK WILSHERE plg muda dgn umur 18.arsenal di bwh kendalian ARSENE WENGER mempunyai rekod yang menakjubkan dengan satu rekod tanpa kalah dalam satu musim liga padan tahun 2003 dan digelar "the invincible".masih belum ade lagi pasukan yg mampu mencapai rekod tersebut sehingga sekarang (MAN U nk bwat musim ni tp x kesampaian,kalah dgn kelab tercorot liga.hahahahaha).tp ARSENAL dah lame x menang ape-ape piala, sejak tahun 2005 lagi.dan kelemahan pasukan the gunners yang selalu je ditimpa kecederaan sgt memuakkan aku.dorg ni nak maen bola tp ketahanan xde pon.sume muda lagi tp alahai,lembiknya.anak mak ke sume ni.jadi la ank bapak baru power ckit.lemah nafsu tol la macam ni.... terbaru kelibat samir nasri, mvp arsenal buat mase ini mungkin hanya akan dilihat di bangku simpanan malam ni gara2 kecederaan yg dialami dua minggu lalu.


tp persoalannye sekarang,malam ni aku nak pilih sape? kenapa la dua2 ni selalu je ditakdirkan berdua.season lps dah lawan peringkat quarter final.barca menang dgn agregat 6-3.
arsenal atau barca? arsenal atau barca? arsenal ataupon barca???





























aku pilih BARCELONA.visca el barca! viva la vida!


sori la arsenal,bkn x yakin dgn ko tp rekod semasa x mampu utk tambat hati aku.bygkan,lead match dgn skor 4-0 las2 kena kejar balik gu lawe comeback smp dpt 4-4.dulu dapat title "the invincible".season ini ko dpt satu lagi title " the unbelieveable ".heh
lau malam ni kau menang second-leg nanti aku support la kau pulak.HAHAHAHAHAHA....




kan bes lau stadium emirates di kota london pon bwat camni.semoga islam terus tersebar tak kira di mana jua.ALLAHUAKBAR!!!




p/s:1. nk taw pasal secret lover aku yang betol ke? lau sampai hidayat lepas ni insyaAllah ade la entry pasal tu   lps ni.kekekeke

     2. jemput click button follow kat teman terbaekk.baru je ade 6 teman.sedeynye....  sob3 (T.T)

4 comments:

  1. gedikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!
    =.="

    ReplyDelete
  2. hahahaha... dah xcited ke mula2 nak bcae tu? ni la buah hati aku sejak kecik2 lagi lau mg nak taw.konfem xdop cari hok laen dh.hahahahaha

    ReplyDelete
  3. once u r gunners always r gunners..

    aku ingat cite pasal awek apa tadi..

    ReplyDelete
  4. yup.i'm a true gooner..tp aritu terkesima gle tgk mase lawan newcastle,fes smgt tgk dah lead 4 bijik mase fes half.las2 dorg comeback dpt seri.cam x caye je.terpaku beku mata aku nengok.sob3 T.T

    ReplyDelete